Saturday 26 May 2012

Alfalfa : Menang membeli, menang memakai

Salam semua.. Hmm.. tengok tajuk tu? logik ka? hehe.. ya hari ni meh kita tengok Alfafa ni. Di tempat kerja, ni antara supplement Shaklee yang digemari ramai. Sebelum pulang, saya disapa Teacher Hadija, salah seorang peminat Shaklee & pengamal tegar Supplement.


"Akak, boleh tak saya nak beli Alfafa Large, urgent ye. Multivitamin & B-complex pun nak. tapi Alfafa urgent ya"
Kaget sekejap saya. hmm.. sebab dia baru beli Alfafa tak sampai 3bulan lepas. 2 botol besar (700 biji). 1 untuk dia dan lagi 1 untuk dipesan oleh kakaknya yang buat masa sekarang menetap di US. Saya balas;


"Err.. bukan ke Hadija baru je beli sebotol besar hari tu? dah habis ke?"


Bukan keberatan, tapi takut-takut overdose plak nanti. Rupa-rupanya, Hadija bagitahu, 700biji Alfafa dalam botol besar tu dikongsi sekeluarga. Semua orang suka Alfafa katanya.. Owh.. patut la..
Bukan Hadija saja, ramai lagi customer saya yang jatuh cinta dengan Alfafa nih! :) Bulan lepas, terima sms dari biras saya di Penang.

"Bagus betulla pills tu, tolong pos lagi, dah abis yang hari tu"

Biras saya ni, namanya Abang Yusof. Kami panggil Abang Usop saja. Kelakar orangnya. Senyum memanjang, tapi dalam happy go lucky tu, beliau sebenarnya menderita buasir, dah bertahun-tahun. Banyak juga kehabisan wang kerana berubat. Sekali ke pusat perubatan, kadang-kadang sampai ratus-ratus. Mencecah Rm400+ pun pernah untuk sekali rawatan. 



Kata isterinya (kakak ipar), kadang2, bila keluar tandas, darah menitik-nitik dari tempat buasir. Deritanya dia. Tapi dia tetap bersabar & berubat lagi. Sehinggalah suatu hari, saya diceritakan hal ni. Memandangkan ramai yang mengatakan sembelit mereka selesai dengan Alfafa, saya mengesyorkan Alfafa kepada Abg Usop, murah & berpadanan dengan kemampuannya.

Alhamdulillah, sekarang, beliau tidak lagi bergantung kepada ubat-ubatan buasir & tidak lagi perlu ke pusat rawatan dan membelanjakan ratusan ringgit. sebotol, tahan sehingga berbulan-bulan ;-) 


Murah bukan? Sebab tu la, Alfafa ni menang membeli, menang memakai :) Khasiat lain Alfafa yang lain:

1. Mengetatkan vagina untuk ibu lepas bersalin
2. Mengatasi eczema
3. Membantu melancarkan pencernaan
5. Anti-anemic (Mengurangkan masalah anaemia - kurang sel darah merah / haemoglobin)
6. Mencegah strok, artherosclerosis, sakit jantung

dan banyaak lagi :) Tapi awas, pengambilan alfafa perlukan konsultasi yang betul. 
________________________________________________________

*This statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan utk merawat,mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan

CREDIT : SURIJUNIOR





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...