Wednesday 30 May 2012

Omega-3 Fatty Acids: A Novel Fat Burner


saya nak share satu artikel yang ditulis oleh seorang fitness trainer, Brad Schoenfeld tentang tajuk kat atas nih. boleh baca kat sini. artikel ini membincangkan bagaimana asid lemak omega-3 bertindak mengurangkan lemak2 dalam badan kita serta panduan pengambilan asid lemak omega-3 yang optimum.

sebagaimana yang saya janjikan sebelum ini, ada beberapa testimoni tentang pengurangan berat badan menggunakan omega-3 ini. teman seperjuangan telah sudi berkongsi ceritanya mengurangkan berat badan. sebelum ini mmg beliau fokuskan pada penggunaan lecithin utk mengurangkan berat badan tetapi kesan lebih baik diperolehi bila mula menggantikan lecithin kepada omega guard stelah mendapat maklumbalas dari pelanggan beliau sendiri. anda boleh membaca selanjutnya cerita annedi sini. apa yang ingin saya kongsikan disini ialah cara pengambilan dan perbezaan dengan pengambilan lecithin dari pengalaman anne.

Pengambilan omega guard ialah 3 biji sehari selepas sarapan pagi. tengaharinya beliau cuma mengalas perut dengan ESP + meal shake + performance drink. malam masih lagi kekenyangan kerana kerap minum air. bagaimana boleh kerap minum air? omega guard bersifat panas maka anda akan berasa kehausan. jika anda kekurangan cecair, penggunaan omega guard akan mengakibatkan anda demam. sebab tu untuk kanak2 hanya disarankan seminggu 2 atau 3 kali sahaja. keperluan lain untuk menjayakan proses mengurangkan berat badan ini ialah pengambilan fiber utk memudahkan proses perkumuhan dan mengelakkan sembelit. anda juga perlu menjalani proses detox dengan menggunakan herblax seminggu sekali. saya pula lebih suka menggunakan fiber unflavoured yang sangat2 best... nanti saya citer kat entry lain yaa....

Apa beza pengambilan omega dengan lecithin? pada pendapat anne, pengambilan lecithin akan buat beliau rasa mudah lapar, which is true. saya pun merasakan perkara yang sama... patut laa ada yang kata makin lapar bila ambil set langsing. apa pun lecithin masih lagi berfungsi sebagai pengurai lemak cuma tindakbalas pembakaran tak sepantas pengambilan omega guard. untuk ibu menyusu, pembakaran kalori juga berlaku ketika menyusukan dan mengepam susu maka penggunaan lecithin sudah memadai. bagi ibu yang tidak menyusu atau lelaki misalnya, pembakaran lemak lebih berkesan dengan pengambilan omega guard. jika ditambah dengan sedikit senaman, pembakaran akan berlaku lebih cepat lagi.

kata pelanggan anne :

"Alhamdulillah, saya dah dapat bentuk badan spt before. Sangat happy la kak! Omega tu rasanya lagi bagus dari Lecithin. Berbaloi la walau mahal tapi result dia superb! Lecithin slow pada saya. Nasib akak suggest omega dan herblax...memang cepat la slim! Suka!!!! Saya kurangkan lecitin cuma maintan alfalfa mcm akak ajarkan. Anyway! Thank you so much akak! Saya na order lg dua botol omega tau! Suami pulak nak!"

***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease***

credit : cikpau

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...